پوست پیاز، برگ کرفس، ساقه چارد سوئیسی و نوک هویج، مفید برای پوست صورت
پوست پیاز، برگ کرفس، ساقه چارد سوئیسی و نوک هویج، مفید برای پوست صورت

پوست پیاز، برگ کرفس، ساقه چارد سوئیسی و نوک هویج، مفید برای پوست صورت، با ما همراه باشید تا با فواید پوست پیاز، برگ کرفس، ساقه چارد سوئیسی و نوک هویج برای پوست صورت آشنا شوید.

پوست پیاز

هنگام  پوست کردن پیاز ، قسمت های تکه تکه پوست آن را دور نیندازید.

Popeck می گوید: در پوست پیاز، محتوای بالایی از “کورستین”، نوعی فلاونوئید پلی فنول وجود دارد که به مبارزه با التهاب، کاهش فشار خون، جلوگیری از پلاک شریان و حفظ قلب سالم کمک می کند. پیاز قرمز نسبت به پیاز زرد کورستین بیشتری دارد.

Popeck می گوید: ” پیاز کامل را به سوپ، ماهی، چیلی یا سس اضافه کنید، سپس قبل از خوردن پوست های آن را جدا کنید.”

برگ کرفس

شما ممکن است متوه نشده باشید اما ساقه کرفس برگ هایی دارد و در واقع می ‌توانید از آن ‌ها در هنگام پخت استفاده کنید.

Ilyse Schapiro می ‌گوید: “برگ های ‌کرفس سرشار از منیزیم، کلسیم و ویتامین سی هستند و شما می‌ توانید از آن در سالاد، به عنوان بخشی از سبزیجات، و یا یک چاشنی استفاده کنید.”

او می ‌گوید: ” به سادگی برگ‌ها را از ساقه جدا کنید، آن ‌ها را در یک حوله کاغذی مرطوب و سپس در داخل یک کیسه کیپ برای ذخیره نگه دارید.”

او پیشنهاد می کند :” شما همچنین می توانید آنها را با پیاز رنده شده و یک وینگرت در یک سالاد نخود استفاده کنید. “

ساقه چارد سوئیسی

Schapiro می گوید: فقط به خوردن برگ ها کفایت نکنید، این ساقه ها هم بسیار مهم هستند و ارزش غذایی واقعی فوق العاده ای دارند. او می ‌گوید: ” همانطور که ساقه های برگ چغندر سرشار از گلوتامین هستند، می ‌توانند سیستم ایمنی شما را بهبود بخشند.”

همچنین به عنوان یک سبزی برگ دار فیبر و آهن بسیار زیادی هم دارد. Schapiro توصیه می‌ کند که برای سرخ کردن ساقه‌ های برگ چغندر ، فر را تا ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید، ساقه ‌ها را بشوید و سپس بگذارید خشک شوند.

سپس به سادگی از یک تا دو قاشق چای خوری روغن زیتون استفاده کنید تا کف ظرف را پوشش داده و ساقه ‌ها را در یک لایه قرار دهید. بعد از گذاشتن ساقه، با یک قاشق چای خوری چند قطره روغن زیتون و کمی نمک روی آن بپاشید. ظرف را ۱۰ دقیقه با فویل بپوشانید، و سپس فویل را بردارید. او توضیح می ‌دهد: ” حدود ۲۰ دقیقه پخت را تمام کنید تا ساقه ‌ها شروع به سرخ شدن کنند.”

نوک هویج

وقتی در حال جویدن هویج تازه و محکم هستید، در بالای ساقه سبز متوقف نشوید. این بخش از هویج برای خوردن کاملا ایمن است، و این باعث می ‌شود که یک جایگزین گیاهی عالی در هر غذایی که از هویج استفاده می‌ کنید، ایجاد شود. اگر شما از جمله افرادی هستید که طرفدار طعم تلخ و گس نیستید، نوک هویج را برای اضافه کردن به سوپ در نظر بگیرید.

برگرفته از سایت مجله سلامت